13 stycznia 2013

ŁOSOŚ Z CHRUPIĄCĄ SKÓRKĄ

Uwielbiam łososia pod każdą postacią, dziś pierwszy raz smażyłam go ze skórą i przypadł mi do gustu. Sposób na łososia został podpatrzony w programie Gordona Ramsay'a.


Łosoś z chrupiącą skórką

300 g fileta ze świeżego łososia ze skórą
1 łyżeczka oliwy z oliwek
sól, pieprz do smaku

Fileta oczyszczamy łusek i z ości, myjemy i suszymy papierowym ręcznikiem. 
 Kładziemy na desce skórą do góry, dzielimy na dwie porcje i nacinamy każdą porcję
na głębokość około 2/3. Następnie nacieramy solą i pieprzem, polewamy oliwą
i odstawiamy w chłodne miejsce na 30 minut. 
Rozgrzewamy patelnię (już nie dodaję oliwy) i smażymy na maksymalnym ogniu około
15 sekund, po czym zmniejszamy płomień na średni. Gdy widzimy, że ryba jest usmażona (około 2/3 grubości ryby jest "ścięta"), delikatnie odwracamy na drugą stronę i smażymy, aż się zetnie. 

Na koniec wyłączamy płomień, odwracamy łososia skórą do patelni i zostawiamy na chwilę.

Łososia podałam z koperkowym risotto z groszkiem i gotowaną na parze marchewką.

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Istne niebo w gebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łosoś jest znakomitą rybą samą w sobie, a z takim dodatkiem to rzeczywiście niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy07 maja, 2016

    właśnie spróbowałem i muszę przyznać, że to bardzo smaczny (a przy tym prosty) sposób na łososia :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się opinią na temat przepisu! Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Zapraszam ponownie :)