11 sierpnia 2013

ZIELONA SAŁATKA Z KASZĄ GRYCZANĄ

Ostatnio troszkę chorowałam i odpoczywałam, stąd moja nieobecność.. 
Dzisiaj zapraszam Was na szybką sałatkę :)

 

Zielona sałatka z kaszą gryczaną

50 g kaszy gryczanej
2-3 pieczarki
 1 mała cebula
1/2 szklanki bulionu warzywnego
1 łyżka oliwy z oliwek
szczypiorek i koperek
 (lub kilka łyżek risotto/kaszotto)

1/2 opakowania roszponki
200 g bobu
200 g fasolki szparagowej
1-2 kalarepki
 sól i pieprz do smaku

Posiekaną cebulę i pieczarki podsmażamy na oliwie, gdy woda odparuje dodajemy kaszę i chwilkę smażymy. Następnie zalewamy bulionem i dusimy, aż kasza wchłonie cały bulion.
Na koniec doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy posiekany szczypiorek i koperek - mieszamy i wyłączamy ogień. 

Do garnka z wrzącą i osoloną wodą wrzucamy opłukany bób i fasolkę szparagową - gotujemy do miękkości, odcedzamy. 
Fasolkę kroimy na mniejsze kawałki, a bób obieramy.
 Kalarepkę obieramy i kroimy w kostkę.

Sałatę płuczemy i wrzucamy do miski, dodajemy ugotowane i pokrojone warzywa i kaszę - polewamy dresingiem i delikatnie mieszamy.

Dresing:

2 łyżki oleju lnianego
1 łyżeczka octu jabłkowego
1 łyżeczka musztardy

 Do miseczki wlewamy ocet, dodajemy musztardę, następnie wlewamy olej i energicznie mieszamy. Doprawiamy jeśli jest potrzeba.

Smacznego :)

Fasola w letniej odsłonieWarzywa Strączkowe - edycja letnia

2 komentarze:

  1. zielona i jaka zdrowa! kiedyś zajadałam się kaszą gryczaną, teraz mam okres na nie jedzenie jej, ale trzeba to zmienić, bo kryje się w niej ogromne bogactwo, a w połączeniu z zielonymi warzywami to już wogóle

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się opinią na temat przepisu! Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Zapraszam ponownie :)