2 grudnia 2012

ŻYTNI SKUBANIEC

Jak byłam młodsza nie przepadałam za tym plackiem z jabłkami - nie smakował mi - piekłam go dla mamy. Ostatnio smaki mi się pozmieniały i uwielbiam ten placek, dziś pierwszy raz zrobiłam go w wersji żytniej, udało się wyszedł pyszny :)



Żytni skubaniec

2 szklanki mąki żytniej typ 720
1,5 szklanki mąki razowej typ 2000
200 g masła
5 jaj (żółtka i białka)
2 łyżki słodzika Stewia w proszku
1/2 szklanki cukru trzcinowego
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
jabłka, śliwki, gruszki (co lubimy)
opcjonalnie: 1 łyżka kakao
cynamon, imbir

 Jabłka obieramy i kroimy w kostkę, posypujemy cynamonem i imbirem.
Mąkę żytnią przesiewamy do miski, dodajemy mąkę razową, proszek do pieczenia, stewię, żółtka i miękką margarynę - zagniatamy kruche ciasto, dzielimy na 3 części.
Wykładamy spód blachy dwiema częściami ciasta, na cieście układamy pokrojone owoce. Ostatnią część ciasta zagniatamy z kakaem.
Z białek ubijamy pianę, dodajemy cukier brązowy i waniliowy, wykładamy ją na owoce. 
Pianę posypujemy poskubanym ciastem z kakao.

Piec ok. 40-50 minut w 170 stopniach.

Smacznego :)


Odchudzenie dania polegało na zamianie: mąki pszennej na mąkę żytnią razową, margarynę na masło, cukru na słodzik i zmniejszenie ilości cukru trzcinowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się opinią na temat przepisu! Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Zapraszam ponownie :)