2 stycznia 2014

LEKKIE BEZGLUTENOWE PLACUSZKI RYŻOWE

Moją przygodę z mąką ryżową zaczęłam od placuszków, są lekkie, pyszne i sycące - w sam raz na noworoczne śniadanie ;) 
po oryginał zapraszam do Marty.


Bezglutenowe placuszki: 

1 szklanka mąki ryżowej
2 białka na pianę
2 żółtka
1/2 opakowania serka Bieluch
2 łyżki jogurtu naturalnego
3 łyżeczki otrębów gryczanych
1/2 szklanki mleka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 kropli Stevii
szczypta soli

dodatki:
owoc granatu
banan
1/2 opakowania serka Bieluch
olej kokosowy do smażenia

 Białka z solą ubijamy na sztywną pianę, wstawiamy do lodówki. 
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy pozostałe składniki i mieszamy na małych obrotach. Na koniec dodajemy ubite białka, delikatnie mieszamy i odstawiamy na 10 minut. Smażymy na odrobinie oleju z obu stron na złoto.

Placki podałam przełożone serkiem, plastrami banana i posypane ziarenkami granatu.
 

Smacznego :)
Naleśniki w każdej postaci

5 komentarzy:

  1. Jaki cudny stosik :) Czekam na inne cuda, bo bardzo lubię tą mąkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudny i do tego pyszny! Nowe przepisy wkrótce :)

      Usuń
  2. Pysznie :) U mnie też placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sa bezglutenowe bo dajesz jajka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela! :) Placuszki są bezglutenowe, ponieważ użyłam mąki ryżowej = bezglutenowej, gdyby nie było jajek byłyby wegańskie. Pozdrawiam :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się opinią na temat przepisu! Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Zapraszam ponownie :)