24 maja 2013

CIASTECZKA Z MASŁEM ORZECHOWYM I CZEKOLADĄ

Do zrobienia ciastek nie trzeba mnie namawiać :) 
Dziś zapraszam na deser z menu Karoliny, który bierze udział w urodzinowym konkursie.



Ciasteczka z masłem orzechowym i czekoladą
(20 dużych sztuk)

1 i 1/3 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
80 g czekolady gorzkiej min. 70% kakao
1/2 szklanki masła orzechowego
1 łyżka drobno posiekanych orzechów
50 g miękkiego masła
1/2 szklanki cukru trzcinowego
1 jajo
2 łyżki mleka
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli 

Polewa:
20 g czekolady gorzkiej min. 70% kakao
kilka (4-5) łyżek mleka

W średniej misce mieszamy mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia.
W mniejszej misce ubijamy jajo ze szczyptą soli.
W dużej misce ucieramy masło z cukrem, dodajemy masło orzechowe, mleko i ubijamy na puszystą masę. 
Następnie dodajemy jajo i stopniowo dodajemy mąkę - mieszamy mikserem na małych obrotach.
Na końcu dodajemy czekoladę i mieszamy łyżką lub ręką.
Z ciasta formujemy 2 wałeczki, zawijamy folią spożywczą i wkładamy do zamrażalnika na 15 - 20 minut. (jeden wałek zamroziłam)
 1 wałek dzielimy na około 10 - 12 części i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, następnie każde ciastko delikatnie spłaszczyć widelcem.

Piec w 170 stopniach przez 12 - 15 minut.

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej z dodatkiem mleka, następnie dekorujemy upieczone i ostudzone ciasteczka.
Smacznego :)
Z mąki, ale... bez pszenicy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się opinią na temat przepisu! Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Zapraszam ponownie :)